احداث سایبان پارکینگ برای ساختمان‌ های مختلف با کاربرد ‌های مسکونی و اداری و همچنین سازمان‌ های مختلف امروزه امری ضروری است. از طرفی پیشرفت تکنولوژی و وجود متریال جدید برای ساخت و آماده سازی این سایبان ‌ها باعث شده است که بتوان خلاقیت زیادی در طراحی آنها به خرج داد. نکته مهمی که در خصوص طراحی سایبان باید بدانید این است که با توجه به مکان مورد نظرتان، طراحی نیز باید متفاوت باشد تا بتوانید از فضایی که در اختیار دارید، نهایت بهره را ببرید. در برخی از پارکینگ‌ ها وجود ستون جلو باعث می‌شود قرار دادن وسیله نقلیه کمی مشکل ساز باشد. به همین دلیل در این مطلب ما به چگونگی ساخت و طراحی سازه‌ های پارکینگی سبک بدون پایه مزاحم ستون جلو می‌پردازیم و توضیحاتی را در این خصوص با شما در میان می‌ گذاریم.

 

طراحی سازه‌ های پارکینگ سبک بدون پایه مزاحم ستون جلو

برای حذف ستون‌ های جلو سازه پارکینگ ابتدا باید این نکته مهم را در نظر داشته باشیم که وجود این ستون باعث افزایش استقامت آن می‌شود. پس در صورتی که شما بخواهید ستون جلو در سازه پارکینگ را حذف کنید باید وزن کلیه سازه و همچنین وزن ورق استفاده شده بر روی آن را کاهش دهید. راهکاری که برای کاهش وزن سازه پیش روی شماست، به چگونگی طراحی سازه باز می‌ گردد.
همانطور که میتوانید در محصولات سایه سازان مهر گستر ببینید با استفاده از پروفیل‌ های استاندارد و ایجاد حالت خمیدگی مناسب در این پروفیل ها، سازه نهایی پارکینگ را بدون پایه جلو طراحی می‌کنند. استفاده از چنین طرحی برای سازه‌ سایبان به شما اجازه می‌ دهد، علاوه بر اینکه وزن کلی سازه را کاهش دهید، استحکام مورد نیاز خود را با استفاده از پایه‌ های انتهای پارکینگ تامین کنید. در ضمن شکل ظاهری مدرن این نوع سایبان پارکینگ بی‌شک برای شما بسیار جذاب خواهد بود. در بخش بعدی در خصوص ورق مورد استفاده و تاثیر آن روی این پارکینگ‌ ها صحبت خواهیم کرد.

 

ورق مورد استفاده برای پارکینگ بدون ستون جلو

یکی از نکات بسیار مهمی که روی چگونگی ساخت و طراحی سازه‌ های پارکینگی سبک بدون پایه مزاحم ستون جلو تاثیر زیادی دارد استفاده از ورق مناسب است. ورق مورد نظر شما برای این کار باید وزن پایینی داشته باشد و از طرفی بتواند تمام ویژگی ‌های مثبت مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهد. پیشنهاد متخصصان ما در سایه سازان مهر گستر استفاده از ورقهای پلی یوپان یا UPVC است. سبک بودن این ورق ‌ها به شما اجازه می‌دهد که بدون استفاده از پایه جلویی که در این مطلب به عنوان یک عنصر مزاحم شناخته می‌شود، سایبان پارکینگ مورد نظر خود را احداث کنید. از طرفی این نکته مهم را نباید فراموش کرد که وقتی سایبان‌ های بدون ستون جلوی را طراحی میکنیم ورق مورد نظر ما باید بتواند حالت منحنی شکل به خود بگیرد. این محصولات علاوه بر مواردی که تا اینجا مطرح شد، به راحتی تا حد مناسبی برای پارکینگ شما خم می‌شوند و اصطلاحاً به روی کار می‌نشینند. ورق‌ های پلی یوپان یا UPVC علاوه بر وزن سبک خود، دارایی مزایای دیگری هستند که در ادامه به آنها می‌ پردازیم.

● تنوع رنگ بالا که به شما اجازه می‌دهد با توجه به فضای مورد نظر خود، رنگ ورق را انتخاب کنید. این موضوع می‌تواند بر زیبا سازی فضای مورد نظر شما تاثیر زیادی داشته باشد.
● دوام بالای این محصولات در برابر بارش باران و برف، تابش نور خورشید و سایر عوامل محیطی؛ باعث شده که این ورق ها دوام بالایی داشته باشند.
● ساختار شیمیایی این ورق‌ ها به گونه‌ ای است که کمترین کثیفی را به خود می‌گیرند و در صورت بارش باران خاصیت خود تمیز شوندگی دارند.
● ورق‌ های پلی یوپان عایق‌ های خوبی هستند که هیچگونه حرارتی را در فصول گرم سال به بخش زیرین خود منتقل نمی کنند. از طرفی خودروهایی که در فصول سرد سال در زیر این پارکینگ‌ ها هستند کمتر در معرض هوای سرد قرار می‌ گیرند. به این صورت در زمان روشن شدن زمان کمتری را به گرم شدن خودرو اختصاص خواهید داد. اگر به جای این ورق‌ ها از از ورق‌ های گالوانیزه استفاده کنید، برای عایق سازی آن‌ها به تجهیزات اضافه مانند پشم شیشه و پشم سنگ نیاز دارید.
● وزن سبک این محصولات علاوه بر اینکه باعث کاهش وزن کلی سایبان شما خواهد شد، باعث می‌شود نصب راحت تری داشته باشند.
● سازه‌ ها و ورق‌ های مورد استفاده برای این پارکینگ‌ ها به راحتی از هم باز می‌ شوند و شما می‌ توانید در صورت نیاز محل پارکینگ خود را تغییر دهید. تنها بخش ثابت این پارکینگ‌ ها فونداسیون است که برای احداث یک پارکینگ در مکان جدید شما باید فونداسیون جدید داشته باشید.
● مقاومت ورق های پلی یوپان در برابر ضربه به نسبت سایر محصولات مشابه در این عرصه (مانند PVC) مناسب ‌تر است.

 

نکات مهم در خصوص طراحی سازه پارکینگ بدون ستون جلو

مهم ترین اصل در زمان طراحی سازه پارکینگ توجه به محیط مورد نظر شما است. ممکن است در زمان طراحی شما با شرایطی روبه ‌رو شوید که حتماً باید از پارکینگ‌‌ هایی که دارای ستون جلو هستند استفاده کنید. به عنوان مثال اگر منطقه جغرافیایی مورد نظر شما بادخیز باشد، نیاز به یک سازه با مقاومت بیشتری خواهید داشت و همین موضوع برای شما محدودیت‌ های ایجاد می‌کند. بهترین حالت استفاده از سازه‌ های بدون پایه جلو زمانی است که شما قصد احداث پارکینگ در کناره یک دیوار را دارید. اما در شرایط خاص می‌ بینیم که با توجه به جهت تابش نور خورشید در ساعات مختلف روز، انتخاب‌ های شما در خصوص مکان مورد نظر پارکینگ محدود می‌شود. برای تصمیم گیری درست در این زمینه و بررسی چگونگی استفاده از سازه‌ های بدون پایه مزاحم جلو، پیشنهاد می‌کنیم که با متخصصین ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.

یک دیدگاه بگذارید

سه × چهار =