اگر فکر نصب سایبان را در سر می‌پرورانید مطمئنا به این مسئله آگاهی دارید که سایبان از اجزای مختلفی تشکیل شده که از جمله آنها میتوان به چادر، اسکلت، موتور، اتصالات و… اشاره کرد. جالب اینجاست که در این میان، پارچه یا چادر جزء مهم‌ترین قسمت این ابزار کاربردی شناخته شده و بخش اعظمی از آن را به خود اختصاص داده است. همانطور که میدانید امروزه در دنیای پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم؛ دنیایی که هر لحظه در حال پیشرفت است و راه‌های جدیدی را برای رسیدن به هدف نهایی پیش روی ما می‌گذارد. این مسئله در رابطه با سایبان ها نیز صدق می‌کند. زیرا شما قادر خواهید بود در میان انواع مختلف چادرها، به انتخاب متریال سایبان موردنظر خود بپردازید. اگر کمی گیج شده‌اید توصیه می‌کنیم در ادامه این محتوا با ما همراه باشید. زیرا درنظر داریم توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

انواع چادر سایبان را بشناسید

همانطور که گفته شد امروزه عصر تکنولوژی و ارتباطات است و ما با متریال های مختلف سایبان ها روبرو هستیم. که از جمله عبارتند از:
• پارچه برزنت
متریال سایبان برزنتی از الیاف نخی ضد آب است که اغلب برای آن مناطقی که با بارندگی های مداوم روبرو هستند مناسب می باشد. خوشبختانه طرح ها و رنگ های مختلفی از آن به بازار معرفی شده که مخاطبان میتوانند با توجه به سلیقه و محیط مورد استفاده آن را سفارش دهند. البته در این میان ضخامت و وزن های متفاوتی وجود دارد که باید با توجه به نیاز شما تعیین شود. در این راستا میتوانید با کارشناسان و متخصصان سایه سازان مهر گستر ارتباط برقرار کرده و ابهامات موجود در ذهنتان را برطرف نمائید.
• پارچه ترانزیتی
اگر در محیطی سرد زندگی می‌کنید و در اکثریت ماه های سال شاهد برف و باران هستید باید بگوییم که پارچه ترانزیتی به عنوان متریال سایبان شما میتواند بهترین گزینه ممکن باشد. اصلی ترین تفاوت آن با پارچه های برزنتی را میتوان به مقاومت بالای آن در برابر گرمای زیاد دانست. از معایب آن نیز باید به تک رنگ بودنش اشاره کنیم. البته خیلی شما را محدود نمی کند زیرا رنگ موجود با تمامی محیط ها سازگار بوده و با سلایق همه همخوانی دارد.
• پارچه فلکسی
اگر علاقمند هستید تا طرح خاصی را بر روی سایبان خود به چاپ برسانید. باید بگوییم که پارچه فلکسی یکی از بهترین گزینه های موجود است. این پارچه با جنس مقاوم و راحت خود این توانایی را دارد که در برابر هر طرحی مقاومت داشته باشد و در برابر گرما و سرما هیچگونه تغییری را در طرح موردنظر به وجود نیاورد.
• PVC که به آن بنری یا کانتینری نیز گفته می شود.
اگر به دنبال پارچه و متریال سایبان مناسب و البته ضد آب میگردید باید بگوییم که این نوع از چادرها نیز نه تنها ضد آب بوده بلکه با رنگبندی خود بخش اعظمی از بازار و مشتریان را به خود اختصاص داده اند. در این راستا نباید قابلیت چاپ لیزری طرح دلخواه بر روی این نوع از پارچه ها غافل شوید.
• پنبه
اگر نگاهی به سایبان های ساخته شده در ۱۰ سال گذشته بیاندازید متوجه خواهید شد که پنبه اولین گزینه‌ای بوده که توسط سازندگان مورد استفاده قرار میگرفت. اصلی ترین دلیل آن هم تنفس پذیر بودن پنبه و سازگان بودن آن با محیط است. البته ضد آب نبودن آن از جمله دلایلی بود که باعث شده امروزه متقاضیان به سراغ انواع دیگری از متریال سایبان بروند.
• اکریلیک
مقاومت پارچه اکریلیک در بین سایر پارچه‌ها بیشتر است. از ویژگی‌های اکرلیک این است که به راحتی دچار رنگ پریدگی نمی شود و دیر فرسوده می شود. مناسب مناطق گرم و خشک یا مناطقی که سایبان دائما در معرض مواد شیمیایی قرار دارد، مناسب‌ترین پارچه برای سایبان است. البته باید بدانید که هزینه بسیار بالای آن موجب شده تا تمامی افراد قادر به تهیه آن نباشند. از همین رو قبل از تهیه این متریال لازم است مشاوره‌هایی را صورت دهید. باید بگوییم که در این راستا کارشناسان سایه سازان مهر گستر میتوانند راهنمایی های دقیقی را در اختیار شما قرار دهند. تنها کافیست به بخش تماس باما مراجعه نمائید.
• پلی استر
جنس پلی استر چیزی بین پنبه و اکریلیک است. این پارچه تا حدی تنفس پذیر است اما به اندازه اکریلیک دوام ندارد. این نوع پارچه برای سایبان در چند سال اخیر محبوب تر شده است. همچنین شما میتوانید آن را با پوشش وینیل و البته پوشش اکریلیک در بازار پیدا کنید. دقت داشته باید که خرید این نوع متریال سایبان ارتباط مستقیمی با آب و هوایی دارد که در آن زندگی می کنید. درواقع اگر آب و هوای ناحیه شما مرطوب است پلی استر با پوشش وینیل گزینه مناسبی به شمار می آید و اگر در آب وهوایی بارانی و گرمسیری زندگی می کنید باید به سراغ متریال پلی استر با پوشش اکریلیک بروید.

یک دیدگاه بگذارید

15 + ده =