در برخی خانه های ویلایی و ساختمان هایی که پارکینگ مسقف تعبیه نشده است، نیاز به سایبان ماشین یک دغدغه مهم است. اگر شما نیز با چنین دغدغه‌ای مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا با آگاهی کامل برای خرید سایبان ماشین اقدام کنید.

سایبان‌ها به صورت یک ساختار پوششی برای حفاظت از خودروی شما طراحی می‌شوند که معمولا یک قسمت فولادی به همراه پوشش پارچه‌ای، فلزی و یا ورق UPVC هستند. سایبان از خودروی شما در برابر برف و باران، یخ زدگی و همچنین نور خورشید محافظت می‌کند. خرید سایبان با توجه به مواد به کار رفته در ساخت آن قیمت های متفاوتی خواهد داشت بنابراین بهتر است با تفاوت‌ها و مزایا و معایب انواع سایبان خودرو آشنا شوید تا بودجه خود را برای گزینه بهتری صرف کنید.

انواع سایبان خودرو

همانگونه که پیش از این اشاره شد در خرید سایبان خودرو اولین مسئله حائز اهمیت هزینه‌ای است که قصد دارید برای آن پرداخت کنید. پس بهتر است با تفاوت های آنها آشنا شوید تا بدانید چرا برخی از آنها هزینه بیشتری دارد.

ساده‌ترین و به صرفه‌ترین نوع سایبان خودرو، سایبان ‌های پارچه‌ای با پوشش سخت و ضخیم هستند. این نوع سایبان‌ ها ارزان و سبک بوده اما به اندازه سایر سایبان‌ ها مقاوم نیستند. سایبان پارچه ‌ای یک پوشش ساده بر روی خودرو ایجاد می‌کند و محافظت کمی در برابر شرایط آب ‌و هوایی مختلف به ویژه تابش نور آفتاب دارد.

در رده بندی بالاتر، سایبان‌ های با اجناس فلزی و از پیش ساخته مانند آلومینیوم، فولاد گالوانیزه و ورق‌های UPVC وجود دارند. طراحی و نصب این سایبان ‌ها نسبت به سایبان های پارچه‌ای و چادر مانند پیچیده‌ تر است اما کیفیت بهتر و در نتیجه محافظت بیشتری را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال سایبان UPVC در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز از خودرو محافظت می‌کند.

نکاتی که در هنگام خرید سایبان باید مورد توجه قرار دهید

در هنگام انتخاب و خرید سایبان حیاط منزل یا به عبارتی همان سایبان ماشین نیازمند توجه به نکات زیر هستید:

زیبایی و تناسب ظاهری

افزودن هر بخش جدید به یک ساختمان و منزل مسکونی نیازمند توجه به برخی مولفه‌ های زیبایی شناختی نیز می‌باشد. سایبان خودرو به عنوان یک سازه جدید در حیاط منزل شما باید در تناسب و زیبایی ظاهری ساختمان مدنظر قرار داده شود. سایبان‌ های سبک و چادر مانند اگرچه کم هزینه ‌تر هستند اما از این لحاظ جلوه بصری چندان مناسبی نخواهند داشت. در حالی که سایبان خودرو با ورق‌ های UPVC در عین ارائه کیفیت و مزایای مختلف از لحاظ ظاهری نیز زیبایی و تناسب سازه را بر اساس برخی ویژگی‌ های سفارشی برای مشتری فراهم می‌کند.

دوام و کیفیت

دوام و کیفیت سایبان با توجه به شرایط آب و هوایی محل زندگی شما بسیار اهمیت پیدا می‌کند. عواملی مانند برف، باران و نور خورشید می‌توانند طول عمر خودرو شما را کاهش داده و منجر به خسارت شوند. به طور مثال قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی به سطح بیرونی خودرو آسیب زده و رنگ آن را محو کند. لذا سرمایه ‌گذاری بر روی خرید یک سایبان مناسب بسیار اهمیت دارد به خصوص اگر در منطقه ‌ای با آب ‌و‌ هوای بارانی،برفی و یا در مناطق با تابش شدید آفتاب در بیشتر ایام سال زندگی می‌کنید، باید کیفیت و دوام سایبان برای شما در اولویت باشد تا ناچار به هزینه مجدد نشوید.

تولید کننده معتبر

انتخاب یک تولید کننده معتبر در زمینه تولید سایبان خودرو و دیگر انواع سایبان ویژگی مهمی است که می‌تواند سایر ملاک‌های خرید سایبان را تضمین کند. در این زمینه می‌توانید با مشاهده پروژه‌های قبلی انجام شده توسط تولید کننده، نظرات مشتریان سابق و بررسی تنوع محصولات یک تولید کننده معتبر را انتخاب نمایید.

مزایای سایبان خودرو UPVC

  • ورق‌ های UPVC پوششی سخت و سفت دارند و اغلب در فضای باز کاربرد دارند زیرا به تجزیه بیولوژیکی حساس نیستند. UPVC مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف آب‌ و ‌هوایی و مواد شیمیایی دارد به طوری که در دمای ۶۰- تا ۸۰+ درجه سانتیگراد تغییر فرم و رنگ نمی‌دهند و کاملا طبیعی باقی می‌ماند.
  • در ترکیب مواد اولیه ورق‌ های UPVC به جای سرب از کلسیم و روی استفاده شده است که علاوه بر سازگاری با محیط زیست، در برابر جذب آلودگی‌ های هوا نیز پوششی مقاوم ایجاد کرده است..
  • سایبان ‌های UPVC با پایدار کننده‌ های آنتی یو وی ( ANTI UV ) عمر مفید بالایی در برابر نور خورشید دارند و همین امر باعث دوام و تثبیت رنگ این محصولات شده است. از سوی دیگر خاصیت فنری ورق ‌های پلی یوپان مقاومت مناسبی را در برابر باد های شدید، لرزش و زلزله ایجاد می‌کند.
  • ایجاد سایه به تنهایی برای حفاظت از خودرو کافی نخواهد بود زیرا گرمای غیر مستقیم نیز در آسیب دیدن رنگ خودرو تاثیرگذار است. ورق UPVC انتقال حرارت بسیار کمی دارد زیرا پوشش نسبتا براق و جلا یافته آن باعث انعکاس ۸۰ درصد تابش‌ها می‌شود. تمام این ویژگی‌ها منجر به ایجاد یک سایه خنک بر روی خودرو شده و از آسیب گرمایی جلوگیری می‌کند.
  • ورق‌ هایی UPVC قابلیت مونتاژ و دمونتاژ ساده‌ای دارند. اگر بخشی از سایه ‌بان دچار آسیب شود نیاز به تعویض کل آن نخواهد بود و تنها قیمت آسیب دیده تعویض می‌شود.
  • از دیگر مزایای سایبان خودرو UPVC سبکی وزن سازه، بی صدا بودن در هنگام بارندگی، عدم نیاز به آب ‌بند، عایق دما و صوت و…. اشاره کرد.

نکته پایانی

در مجموع باید گفت هیچ دستورالعمل یکسانی برای انتخاب سایبان وجود ندارد. بسته به معیار های مختلفی مثل بودجه مورد نظر، شرایط آب و هوای محل زندگی شما و.. انتخاب ‌های متفاوتی خواهید داشت اما توجه داشته باشید که دوام و طول عمر سایبان به میزان هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید بستگی دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه انواع سایبان و هزینه‌ ها می‌توانید با کارشناسان شرکت سایه ‌سازان مهر‌گستر در ارتباط باشید.

یک دیدگاه بگذارید

7 + هجده =