نقش سایبان در کاهش مصرف انرژی باعث شده است که این روزها در موارد بسیار گسترده‌ای از این محصولات استفاده شود. البته باید امروز این مورد را در نظر داشته باشید که ظهور تکنولوژیهای جدید به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با استفاده از مواد اولیه با کیفیت سایبان‌ های مدرن و زیبایی داشته باشید. در ادامه این مطلب از سایه سازان مهرگستر قصد داریم بیشتر در مورد نقش سایبان در کاهش مصرف انرژی  برای پارکینگ خودرو صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه با شما در میان بگذاریم.

نقش سایبان در کاهش مصرف انرژی چیست؟

مسئله بهینه سازی مصرف انرژی این روزها بسیار موضوع بسیار مهمی است و از طرفی دارندگان خودرو میدانند که حفاظت از خودرو در برابر عوامل خارجی مانند تابش نور خورشید و بارش برف و باران تاثیر بسزایی در بهینه سازی مصرف انرژی خودرو خواهد داشت. شرکت سایه سازان مهرگستر با استفاده از سایبان‌ های پلی یوپان و upvc توانسته است که تا حد زیادی از خودروهای پارک شده در پارکینگ ‌ها در برابر عوامل خارجی حفاظت کند. در فصل ‌های گرم سال تابش مستقیم آفتاب به خودرو باعث میشود که دمای داخل خودرو بسیار بالا برود و از طرفی زمانی که شما کولر ماشین خود را روشن می‌کنید، زمان زیادی طول بکشد تا فضای داخل ماشین شما خنک شود. همچنین در فصل زمستان قرارگیری ماشین در زیر باران و برف و سرما باعث می‌شود که روند راه اندازی خودرو طولانی تر شود و همین موضوع باعث مصرف بیشتر انرژی خواهد شد. استفاده از از سایبان ‌های پلی اورتان طراحی شده توسط شرکت سایه سازان مهر گستر علاوه بر مقاومت بالا در برابر تابش نور خورشید، تا حد زیادی عایق حرارتی نیز هستند و از خودروی شما در برابر تغییرات دما محافظت می‌کنند.

نکات مهم در زمان انتخاب سایبان خودرو

رعایت نکات مهم در زمان انتخاب سایبان خودرو به شما کمک می کند که بیشترین تاثیر را در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی خودرو خود در فصول گرم و سرد سال احساس کنید. در ادامه این نکات را با شما در میان می گذاریم.

  • زاویه خورشید

یکی از نکات بسیار مهمی که در زمان انتخاب سایبان باید در نظر داشته باشید این است که محل قرارگیری سایبان باید به شکلی باشد تا کمترین میزان نور خورشید به خودروی شما برسد. مورد بعدی که در همین زمینه باید بدانید، اسکلت مورد استفاده برای سایه بان خودرو است. ساختار اسکلت باید به شکلی باشد که تا ارتفاع مناسبی بالا رفته و با قرار گیری صفحه‌های مخصوص فضای زیر خود را به طور کلی پوشش دهد.

  • انتخاب پنل مناسب

پیشنهاد ما در این قسمت برای شما استفاده از صفحه های پلی یوپان یا upvc است. این محصولات علاوه بر جلوه زیبایی که دارند، ماندگاری و دوام بالایی در برابر عوامل محیطی مانند بارش برف و باران و تابش نور مستقیم خورشید دارند. در ضمن عایق حرارتی بودن این متریال باعث می‌شود دمای فضای زیر سایبان و پارکینگ شما کمتر از دمای بیرون از پارکینگ تاثیر بگیرد.

 

انواع سایبان پارکینگ خودرو

برای فهم بهتر نقش سایبان در صرفه جویی انرژی بهتر است که انواع مختلف سایه ‌بان را در ادامه خدمت شما معرفی کنیم تا بتوانید یک پارکینگ مناسب برای خودرو خود فراهم کنید.

  • سایبان برزنتی

استفاده از پارچه ‌های برزنتی بر روی سایبان‌ها یکی از گزینه‌ های محبوب می‌باشد اما این مورد مهم را در مورد آنها باید به یاد داشته باشید که دوام آنها کمتر از سایر دیگر متریال مورد استفاده در این زمینه است و بیشتر در شرایطی استفاده می‌شوند که شما قصد احداث یک پارکینگ موقت را دارید.

  • سایبان ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه که در سایبان پارکینگ خودروها استفاده می‌شوند از دوام بالایی برخوردارند. اما این نکته مهم را در خصوص آنها باید به یاد داشته باشید که تابش نور خورشید به آنها باعث می‌شود که حرارت را به سرعت به قسمت زیرین خود و به خودروی شما انتقال دهند. به همین دلیل است به گفته می‌شود در مناطق گرمسیر بهتر است از آنها استفاده نکنید.

  • سایبان ورق pvc

سایبان ورق پی وی سی دارای مزایای زیادی است و از طرفی تکنولوژی بالای تولید این متریال باعث می شود که طرح ‌ها و رنگ‌ های مختلفی در اختیار داشته باشید. این محصولات دارای کیفیت خوبی هستند ولی قرار گیری آنها در فضای آزاد و تحت تاثیر مستقیم شرایط جوی باعث می ‌شود که عمر مفید آنها کاهش یابد.

  • سایبان ورق پلی یوپان یا upvc

استفاده از ورق پلی یوپان تولید شده توسط شرکت سایه سازان مهرگستر این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید یک سایبان خودرو زیبا و مدرن داشته باشید و علاوه بر آن از مزایایی مانند دوام بالا، عایق حرارتی، مقاومت بالا در برابر سرما و بارش برف و باران و عدم جذب نور خورشید استفاده کنید. این محصولات در فصول گرم سال علاوه بر این که جلوی نور خورشید را میگیرند، باعث میشوند که حرارت کمتری به قسمت داخلی سایبان پارکینگ شما نفوذ کند. همچنین در فصول گرم سال این محصولات می‌توانند از ریزش برف و باران بر روی خودروی شما جلوگیری کنند.

یک دیدگاه بگذارید

سه × 4 =