روش نگهداری از سایبان خودرو بسته به نوع سایبان شما می‌تواند متفاوت باشد، اما نکته اصلی و مهم که باید همیشه در نظر داشته باشید این است که عدم نگهداری درست از سایبان خودرو باعث می‌شود عمر پارکینگ شما کاهش یابد. از طرفی در مکان هایی که نظم و زیبایی برای شما اهمیت دارد قطعاً تمیز و سالم بودن سایبان خودرو می‌تواند به زیباتر جلوه دادن محیط اطراف شما کمک زیادی بکند. در ادامه این مطلب از سایت سایه سازان مهرگستر ما قصد داریم بیشتر در مورد روش نگهداری از سایبان خودرو صحبت کنیم و به شما بگویم که چه نوع سایبان برای پارکینگ خودرو شما مناسب تر است.

معرفی روش نگهداری از انواع سایبان خودرو

برای پیدا کردن روش نگهداری از سایبان خودرو شما باید ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید که جنس سایبان شما چیست، چرا که ساختار سایبان‌ ها با توجه به نوع آنها می‌تواند متفاوت باشد. همچنین این موضوع را حتما باید مد نظر قرار دهید که اگر شما در طول استفاده از سایبان خودرو و پارکینگ خود از آن نگهداری نکنید، بعد از مدتی باید هزینه بیشتری برای تعمیر یا تعویض آن بپردازید. در ادامه توضیحی در مورد انواع پارکینگ و نحوه مراقبت از آنها می‌دهیم. اما قبل از همه چیز بهتر است این مورد را در نظر داشته باشید که انواع مختلف سایبان خودرو که در ادامه خدمت شما معرفی میکنیم دارای اسکلت و ساختمان متفاوت هستند و در زمان نگهداری از آنها باید به این موضوع توجه داشته باشید.

●        سایبان خودرو برزنتی

این نوع سایبان بیشتر از انواع دیگر در معرض کثیف شدن و فرسایش است، به همین دلیل شما باید این موضوع را در خصوص آنها حتما به یاد داشته باشید که در بازه زمانی مشخص آنها را تمیز کرده و در صورتی هر قسمتی از آنها دچار پارگی یا پوسیدگی شد، آن قسمت را ترمیم کنید. با انجام این که عمر سایبان خودرو شما بیشتر خواهد شد.

●        سایبان خودرو ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه دارای دوام و ماندگاری بسیار بالایی هستند و همین باعث میشود که درد سرهای مربوط به نگهداری از آنها تا حد زیادی کاهش پیدا کند. اما این نکته مهم را نباید فراموش کرد که تابش مستقیم نور خورشید روی این ورق باعث میشود که فضای زیر آنها بسیار داغ شود. به همین دلیل برای تعدیل دما در زیر این ورق‌ها از عایق‌ های حرارتی مانند پشم شیشه یا پشم سنگ استفاده میشود. بالا رفتن حرارت در فصول گرم سال باعث میشود که این بخش از سایبان پارکینگ خودرو شما خراب شود و وسایل نقلیه مستقیما در معرض حرارت باشند. در ضمن این موضوع را باید در نظر داشته باشید شما نمیتوانید عایق ‌های حرارت را تعمیر و ترمیم کنید، بلکه باید وقتی عمرشان تمام شد آنها را تعویض کنید.

●        سایبان خودرو pvc

روش نگهداری از سایبان خودرو pvc راحت تر از نمونه ‌های بالاست، چرا که این محصولات کمتر کثیفی را به خود جذب میکنند. اما نکته مهمی که در خصوص این محصولات باید به یاد داشته باشید این است که قرار گیری طولانی مدت آنها در برابر شرایط جوی مختلف مانند تابش مستقیم نور خورشید و بارش برف و باران، باعث خراب شدن بخشی از این سایبان هم می‌شود. بعد از اینکه سایبان‌ها خراب شدن دیگر راهی برای نگهداری از آنها نیست و بهتر است آنها را تعویض کنید.

●        سایبان خودرو پلی یوپان یا UPVC

سایبان خودرو UPVC می‌توان گفت راحت ترین گزینه برای شماست، این نوع سایه بان معمولاً به صورت پیش ساخته در اختیار شما قرار می‌گیرد و مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط جوی مانند تابش نور خورشید و یا بارش برف و باران دارد. از سوی دیگر این نکته مهم را باید به یاد داشته باشید که این محصولات به طور کلی هیچگونه کثیفی به خود می‌گیرند و در صورتی که کثیفی کمی روی آنها جمع شود با بارش باران به راحتی شسته خواهد شد. اگر به هر دلیلی بخشی از سایبان پلی یوپان دچار آسیب شود به دلیل ساختار متصل شونده ورقه‌های پلی یوپان تنها کافیست که آن بخش از ورق پلی یوپان را تعویض کنید و نیازی به تعمیر کلی و تعویض اساسی نخواهید داشت.

 

روش نگهداری از سایبان خودرو پلی یوپان یا UPVC

همانطور که گفتیم روش نگهداری از سایبان خودرو پلی یوپان یا UPVC تولید شده توسط شرکت سایه سازان مهر گستر بسیار راحت می‌باشد. این محصولات معمولاً کثیف نمی شوند و در بسیاری از موارد خاصیت خود تمیز شوندگی دارند. اما در صورتی که مشاهده کردید سایبان خودرو شما کثیف شده، به راحتی میتوانید قسمت ورق UPVC را از اسکلت خود جدا کرده و به این صورت به سادگی آن را تمیز کنید. با خرید این محصولات و استفاده از آنها به عنوان سایبان پارکینگ خودرو شما دیگر لازم نیست نگران نگهداری از سایه بان باشید چرا که این محصولات دارای دوام بسیار بالایی هستند. از طرفی عملکرد آنها به عنوان سایبان خودرو بسیار مناسب است، چرا که محصولات پلی یوپان عایق حرارتی نیز هستند و به طور کلی حرارت قسمت زیرین سایه بان را برای خودرو شما به صورت مناسب تنظیم می‌کند.

نکته پایانی که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که محصولات UPVC جدیدترین نوع سایه بان هستند که توانسته‌ اند مزایای محصولات مورد استفاده قبلی خود را به همراه داشته باشند و معایب آنها را کنار بزنند تا در نهایت شما سایبان خودرو مناسبی داشته باشید. علاوه بر کلیه مزایای که تا اینجا خدمت شما عرض کردیم نمی‌توانیم از این مورد بسیار مهم چشم ‌پوشی کنیم که ورق ‌های پلی یوپان از نظر زیبایی بسیار بهتر از نمونه ‌های دیگر سایبان خودرو هستند.

یک دیدگاه بگذارید

3 × یک =