بررسی بهینه ترین ابعاد برای احداث یک سایبان به شما کمک خواهد کرد که بتوانید از خودرو خود در برابر تابش نور خورشید، باران و سایر عوامل بیرونی محافظت کنید. البته باید به یاد داشته باشید داشتن یک سایبان نا مناسب که فقط بخشی از خودرو شما را پوشش میدهد یا در ساعات خاصی، بسته به زاویه تابش نور خورشید تقریبا هیچ عملکرد مثبتی برای شما ندارد؛ فقط هدر دادن بودجه است. به همین دلیل در ادامه این مطلب از سایه سازان مهرگستر میخواهیم با بررسی بهینه ترین ابعاد برای احداث سایبان شما را در این زمینه انتخاب و خرید سایبان مناسب یاری کنیم. البته قبل از همه چیز بهتر است عوامل تاثیر گذار بر روی ابعاد سایبان را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

 

عوامل مشخص کننده ابعاد سایبان

قبل از مشخص کردن ابعاد سایبان به صورت دقیق ما باید فاکتور های مختلفی را در نظر بگیریم که در ادامه این موارد را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم:

 

● ظرفیت مورد نظر سایبان

اولین و واضح ترین موردی که باید به آن توجه کافی داشته باشید این است که اگر شما قصد داشته باشید تعداد وسیله نقلیه بیشتری را زیرh نیاز به یک سایبان با ابعاد بزرگ تر دارید که بتواند نیاز شما را به طور کلی پوشش دهد. در صورتی که قصد احداث یک سایبان برای محیط های اداری یا یک شرکت را دارید بهتر است گنجایش سایبان را کمی بیشتر از تعداد خودرو های شما باشد.

 

● موقعیت قرارگیری سایه بان

فرض کنید که سایه بان شما در محلی قرار دارد که در ساعات خاصی از شبانه روز مانند بعد از ظهر، بیشتر از بقیه ساعات روز در معرض تابش آفتاب قرار دارد. در چنین شرایطی شما باید ابعاد بهینه سایبان را به شکل انتخاب کنید که در این زمینه به مشکل بر نخورید. از طرفی تصور کنید شما قصد احداث سایبان در مکانی را دارید که به دلیل وجود درخت و یا ساختمان‌ های بلند فقط در ساعت مشخصی از شبانه روز به عنوان مثال ظهر‌ها با تابش نور آفتاب مشکل دارید، طبیعتاً در چنین شرایطی ابعاد نهایی سایبان شما با توجه به زاویه تابش نور خورشید کمتر خواهد شد.

 

● شکل ظاهری سایه بان

یکی از موارد تعیین کننده ابعاد سایبان این روزها سازگاری شکل ظاهری آن با طراحی دکوراسیون سایر بخش‌های ساختمان مورد نظر شماست.

 

● نوع ورق مورد استفاده برای سایبان

ورق‌ های مورد استفاده برای سایبان هر کدام دارای ویژگی‌ های مختلفی هستند که روی عملکرد کلی سایبان شما تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت. به خصوص در شرایطی که بحث فرم دهی به ورق ‌های مورد استفاده برای سایبان پیش می‌آید شما نمیتوانید از گزینه هایی مانند گالوانیزه و… استفاده کنید. امروزه در شرایطی این چنین بهترین گزینه برای شما استفاده از ورق ‌های پلی یوپان یا UPVC برای سایبان خواهد بود. برای درک بهتر مقوله فرم دهی در سایبان‌ هایی که با این نوع ورق تولید میشوند شما میتوانید نگاهی به محصولات پیش ساخته ما بیندازید تا بهتر با این موضوع آشنا شوید.

 

ابعاد سایبان پارکینگ خودرو چقدر است؟

بررسی بهینه ترین ابعاد برای احداث یک سایبان با توجه به مواردی که در بخش بالا به آنها پرداختیم، بسته به تعداد خودروی مورد نظر، زاویه تابش نور خورشید در ساعات مختلف روز و… به شما کمک میکند که در نهایت یک پارکینگ مناسب داشته باشید. در سایبان ‌های گروهی که برای مجتمع‌ های مسکونی یا ادارات در نظر گرفته می‌شود، خودرو ها را به شکل عمودی پارک میکنند. به همین دلیل عرض سایبان‌ها را ۲٫۵ متر و طول آنها را بسته به تعداد خودروی مورد نظر بین ۵ تا ۶٫۵ متر در نظر میگیرند. البته در شرایطی که نیاز به فضای بیشتری است این طول میتواند متفاوت باشد (به عنوان برای مکان‌های شلوغ ‌تر طول سایبان میتواند تا ۱۲ متر نیز باشد). اما نباید فراموش کرد که ابعاد نهایی سایبان شما تا حد زیادی تحت تاثیر مساحت فضایی است که برای احداث آن در اختیار دارید.

به عنوان مثال تصور کنید شما قصد ساخت سایبان در مکانی را دارید که طول بالایی دارد، در چنین شرایطی سایبان خودرو شما طولانی تر و با عرض کم خواهد شد. اما در مکانی که به شکل مربع است، بهترین گزینه برای شما این خواهد بود که از سایبان ‌های دو طرفه استفاده کنید که برخلاف سایر نمونه ‌ها پایه‌های آنها در قسمت میانی فضا قرار داده میشود. شکل نهایی این سایبان ‌ها به صورتی خواهد بود که خودرو‌ها در دو طرف آن و روبروی هم قرار میگیرند.
در صورتی که شما بخواهید یک سایبان برای منزل خود داشته باشید، بررسی بهینه ترین ابعاد برای احداث یک سایبان بسیار ساده تر خواهد بود. چرا که شما دقیقا میدانید که در چه ساعاتی از روز خودروی خود را درون آن پارکینگ قرار می‌دهید و از طرفی حداکثر تعداد خودرویی که زیر سایبان قرار خواهند گرفت برای شما مشخص خواهد بود. البته بد نیست نکات زیر را در زمان ساخت سایبان به یاد داشته باشید که نتیجه نهایی کار بهتر شود.

  • عرض سایبان با توجه به طول خودروی و پارک کردن آن به صورت عمودی حدود ۲٫۵ متر خواهد بود، اما پیشنهاد ما به شما این است که عرض را بین ۳ تا ۳٫۵ متر در نظر بگیرید تا به این صورت امکان قرار دادن وسایل دیگر زیر پارکینگ را داشته باشید.
  • استفاده از ورق ‌های گالوانیزه برای سایبان شاید در نگاه اول از نظر اقتصادی به صرفه باشد، اما نباید فراموش کنید که این ورق‌ها وقتی زیر تابش مستقیم آفتاب هستند به راحتی حرارت را عبور میدهند و همین باعث میشود خودروی شما در فضایی گرم قرار بگیرد. برای مقابله با این مشکل باید از پشم شیشه یا پشم سنگ استفاده کرد که هزینه ‌های اضافی برای شما به شمار می‌روند. امروزه بهترین گزینه برای شما استفاده از ورق های پلی یوپان خواهد بود. این محصولات علاوه بر این که وزن کمی دارند و بسیار بادوام می‌باشند؛ به عنوان عایق ‌های حرارتی مناسبی شناخته میشوند. از طرفی تنوع رنگی این محصولات، حق انتخاب گسترده تری در اختیار شما میگذارد.
  • یکی از گزینه‌ های مناسب پیش روی شما استفاده از سایبان ‌های پیش ساخته است، این محصولات با توجه به نیاز ‌های شما تولید شده اند و ابعاد در نظر گرفته شده برای آنها نیز متناسب با درخواست شما خواهد بود. برای اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید با متخصصین ما در سایه سازان مهر گستر تماس بگیرید.

یک دیدگاه بگذارید

4 × 2 =