دیوار کرکره‌ای یکی از محصولاتی است که در سالهای اخیر موارد استفاده متنوعی پیدا کرده است، با استفاده از این دیوارها شما می‌توانید به راحتی قسمتی از فضایی ویلا، حیاط یا منزل خود را از سایر قسمت‌ها جدا کرده و به عبارتی قسمت ‌های مورد نظر خود در ساختمان تان را خصوصی سازی کنید. در ادامه این مطلب از سایت سایه سازان از داریم که توضیحات بیشتری را در خصوص دیوار در اختیار شما قرار دهیم و نکات مختلفی را در خصوص نصب و ساختن دیوارها، استفاده از آنها، متریال یا مواد اولیه مورد استفاده برای ساختن دیوار کرکره‌ای را مورد بررسی قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

دیوار کرکره‌ای چیست؟

یکی از محصولات محبوب شرکت سایه سازان که همیشه توجه مشتریان ما را به خود جلب کرده دیوار کرکره‌ ای میباشد که به شما اجازه می‌دهد یک دیواره موقت در فضای مورد نظر خود (در خانه و ویلا و…) ایجاد کنید و به این صورت مسیر دید سایر افراد قسمت مورد نظر خود را مسدود کنید. دیوارهای تولید شده توسط شرکت سایه سازان از جنس پلی یوپان هستند که در طولانی مدت دوام و ماندگاری زیادی برای شما خواهند داشت، همچنین وزن سبک این مواد اولیه به ما کمک می‌کند تا بتوانیم دیوارهایی تا ارتفاع ۲۰ متر برای شما ایجاد کنیم. البته باید در نظر داشته باشید که برای افزایش مقاومت این دیوارها در برابر طوفان‌ های شدید و باد، باید به استحکام اسکلت و زاویه قرارگیری صفحه ‌های دیوار کرکره‌ای وقتی ویژه‌ای داشته باشیم. همچنین این نکته بسیار مهم را باید همیشه مد نظر داشته باشید که بهتر است صفحه‌ های پلی یوپان متناسب با شرایط محیطی شما تولید شوند تا بهترین نتیجه را در پایان کار بگیرید. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص ورق‌ های پلی یوپان در اختیار شما قرار میدهیم.

ورق پلی یوپان در دیوار کرکره‌ای

ورق پلی یوپان که به آنها SSMG-Stiffened Sheet of U.PVC یا SSMG یا UPVC نیز گفته می‌شود، این روزها تبدیل به یکی از متریال محبوب در سطح جهانی شده‌اند که بی‌شک ویژگی‌ های بهتری نسبت به ورقهای پلی وینیل کلراید یا PVC دارد. ورق‌ ها در برابر حرارت مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند و از طرفی پایداری رنگ آنها در برابر امواج ماورای بنفش یا UV به ما کمک می‌کند که بتوانیم به راحتی برای قسمت‌ های مختلف ساختمان خود از آنها استفاده کنیم و اصلاً نگران این باشیم که در طول زمان ورق زیبایی و کارایی خود را از دست خواهد داد. در ادامه مزایا و ویژگی ‌های این ورق ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • این ورق‌ها مقاومت خوبی در برابر ضربه دارند و در صورتی که جسمی با آنها برخورد کند احتمال ترک برداشتن آنها پایین است.
  • استفاده از این ورق ‌ها به شما اجازه می‌دهد که میزان سر صدای کمتری به محیط مورد نظر خود را وارد کنید چرا که تحقیقات نشان داده است که این ورق ‌ها قابلیت جذب صداهای محیط را دارند.
  • مقاومت بالا در برابر بار باعث می‌شود وقتی از این متریال به عنوان دیوار کرکره‌ای استفاده می‌کنیم، مقاومت خوبی در برابر حجم بالایی برف و.. داشته باشیم. تست ‌های انجام شده نشان دهنده این است که این ورق‌ ها توانایی تحمل ۱۵۰ کیلوگرم بار و یا ۶۶۰ میلی متر برف را دارند.
  • مقاومت مناسب ورق‌ های پلی یوپان در برابر عوامل محیطی مانند سرما، گرما، رطوبت و پرتو های فرابنفش باعث میشود که پایداری رنگ و زیبایی ظاهر این ورق‌ها بالا تر باشد.
  • این ورق ‌ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند و مواد مختلفی مانند باز، اسید یا نمک نمیتوانند به این ورق‌ ها و به طور کلی دیوار کرکره‌ای شما آسیب بزنند.
  • قابلیت عایق الکتریکی بالا در این ورقه ‌ها باعث می‌شود که تهویه ناگهانی بارهای الکتریکی مانند زمانی که رعد و برق می‌زند به دیوار کرکره شما آسیبی نرساند.
  • مقاومت بالا در برابر حرارت علاوه بر اینکه باعث افزایش دوام این ورقها شده، آنها را تبدیل به یک عایق حرارتی مناسب کرده است.
  • سازگاری این ورقها با محیط زیست نسبتاً بالاست و علاوه بر اینکه بازیافت آنها به صورت کامل انجام می‌شود، شما می ‌توانید از این نظر مطمئن باشید که در ساخت آنها از هیچگونه مواد خطرناکی استفاده نشده است.
  • این ورق ‌ها معمولاً دارای عرض مفید ۲۰ سانتیمتر می‌باشند و برای تهیه آن‌ها شما محدودیت طولی ندارید، از سوی دیگر وزن سبک این ورق ‌ها به شما اجازه می‌دهد که در زمان نصب روند کارها را بسیار سریعتر و حرفه ‌ای تر پیش ببرید. شما می‌ توانید مطمئن باشید که این ورق‌ ها در زمان نصب بسیار بهتر از فایبرگلاس، ایرانیت یا گالوانیزه هستند.
  • نقاط اتصال روی این ورق‌ ها بسیار محکم است و قابلیت ضد آب بودن و آب بندی بیشتری از سایر محصولات مشابه دارد.
  • بسیاری از مواد اولیه مورد استفاده برای دیوار کرکره‌ای اصلا هیچ گونه پایداری ابعادی ندارند و ممکن است در اثر سرد و گرم شدن هوا منقبض و منبسط شوند.
  • ورق‌ های پلی یوپان معمولا گرد و غبار و کثیفی را به خود نمی‌گیرند و از طرفی گرد و غبار محدودی که روی آنها مینشیند به راحتی و با آمدن باران از بین میرود.
  • مقاومت این ورق‌ ها در برابر آتش سوزی مناسب است و می‌توان گفت که از این نظر نسبت به سایر متریال مورد استفاده برای دیوار کرکره‌ای برتری دارد.

نحوه ساخت دیوار کرکره ای

دیوار های کرکره‌ای در ابعاد و اندازه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که تقریبا می‌توان گفت همه آنها باید ویژگی‌ های زیر را دارا باشند:

  • نصب سریع و آسان
  • نداشتن محدودیت ارتفاع تا ۲۰ متر
  • داشتن قابلیت تنظیم ورقه های دیوار کرکره‌ای که به شما امکان داشتن دید از مقابل را می‌دهد و همچنین در مواردی به شما کمک می‌کند که کاملاً زاویه دید را ببندید تا هیچ چیزی از درون محیط مورد نظر شما معلوم نباشد.
  • امکان عبور نور و پیشگیری از تاریک شدن فضا در شرایطی که ورقه های دیوار را تنظیم کرده باشید.

نکته ‌اینکه در این بخش باید مد نظر داشته باشید این است که دیوارهای کرکره‌ای می‌توانند از مواد اولیه مختلف ساخته شوند که یکی از پر استفاده ترین آنها ورقهای آلومینیوم می‌باشد. این دیوارها در سال‌های اخیر علاوه بر استفاده در خانه‌ها و باغ یا ویلا؛ توانستند در مکان ‌های دولتی مانند پادگان ‌ها، کلانتری‌ ها و همچنین مکان‌ های صنعتی مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. نکته جالب در خصوص این دیوار ها این است که شما میتوانید به راحتی آن‌ها را با سیستم‌ های برقی و مکانیکی باز و بسته کنید و به این صورت دیگر هیچ دغدغه‌ای برای تنظیم پره ‌های دیواره خود نداشته باشید. استفاده از این دیوارها به شما کمک می‌کند که خانه یا هر محیط دیگری را از دید سارقان دور کنید و به این صورت احتمال بروز سرقت را تا حد زیادی کاهش دهید.

قیمت دیوار کرکره‌ای

قیمت دیوار کرکره‌ای همانطور که می‌توانید به راحتی حدس بزنید به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه این موارد را برای شما بازگو می‌کنیم:

  • کیفیت و قیمت مواد اولیه به کار رفته در ساخت دیوار
  • اندازه دیوار مورد نظر شما
  • نوع و مدل دیوار مورد نظر که انتخاب کرده‌اید
  • استفاده از سیستم ‌های اتوماتیک برقی یا مکانیکی برای باز و بسته کردن دیوار.
  • ارتفاع دیوار، بهتر است که مورد را به یاد داشته باشید که افزایش ارتفاع دیوار باعث می‌شود شما مجبور به استفاده از تجهیزات بیشتر باشد که بتواند مقاومت دیوار شما را در برابر باد افزایش دهد و به همین صورت است که دیوار های با ارتفاع بالاتر از قیمت بالاتری دارند و هزینه بیشتری را بر روی دوش شما می‌گذارند.

یک دیدگاه بگذارید

پانزده + سیزده =